Skuteczna reklama interaktywna – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi lub artykułu aniżeli przekonując możliwego kontrahenta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

tworzenie reportaży telewizyjnych Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz też pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, wskutek tego, że wcześniej nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Dziś reklamą interaktywną równie przyzwoicie wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja inaczej szansę decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego typu reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w jakiej chodziÅ‚o o to, by odbiorca mógÅ‚ samodzielnie zaprojektować swój prywatny smak deseru, scalajÄ…c pojedyncze jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupÄ™ Å»ywiec kampania traktujÄ…ca napoju powstaÅ‚ego z poÅ‚Ä…czenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreÅ›lanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki byÅ‚a przez parÄ™ tygodni perfekcyjnÄ… na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana byÅ‚a reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, można byÅ‚o zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolÄ™ zbliżania siÄ™ do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była wydajna musi nie wyłącznie kojarzyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, by konsument, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, jaki przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ wcześniej angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest z reguły ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na witrynę czy banner, ale cały szereg narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on dobry technicznie i bezproblemowy.